utorak, 2. lipnja 2015.

Poreč čeka Majora!

Poreč Major - dan prvi (foto D. Požarić)

Iako sporadično nailazimo na niz istovjetnih copy-paste informacija po portalima o tome kako je danas Poreč Major otvorio najprestižniju svjetsku seriju u odbojci na pijesku, i to baš ovdje kod nas u Peškeri, ništa toliko ne bruji po raznoraznim forumima i fejsovima doli činjenica kako je bilo žalosno vidjeti koliko je malo malkice ljudi došlo gledati odbojku, stoga uz svu muku i dobrohotnost zasada taj event možemo nazvati tek Porečkim corporalom (kaplarom) – čekajući da ga unaprijedimo do čina majora!
Naravno podignule su se rodoljubne lokalpatriotske zaštitne mreže za visoke letače tako da zbog toga zasigurno nikome neće pasti ni dlaka s glave, a kamoli glava s ramena! A i zašto bi?
Razni su sportovi ulazili u Istru i ulazit će dok god ima love u kasici, i selebritija na vješalici... sjetimo se golfa i pola (ili poloa)... dok se golferi još vide po kojekakvim rupama, igrača pola čak ni na Brijunim niti u tragovima, a o konjima da i ne govorimo – mada oni s vremena na vrijeme i navrate na to rezidencijalno otočje!
O nogometnim, košarkaškim i rukometnim europskim epskim ekipama koje su znale pohoditi Istru sad nije red govoriti jer smo ipak u sportskim egzotama!
Problem gledanosti Porečkog majora ima više uzroka i kad ih gledate u ukupnosti – ništa vam novo neću reći ako se i sami priupitate sljedeće:
  • što znate o odbojci na pijesku osim da su takmičarke među najzgodnijim sportašicama, dobro de, budimo rodno korektni - ni takmičari ne zaostaju
  • znate li kad je završio event Red Bull Racing, e ovo vam ide obično iza njega budući da je i sponzor isti, a treba se rekuperat, e!
  • jeste li bili ikad po danu na umaškom teniskom turniru prije završnog vikenda
  • urbanizirati i institucionalizirati (pa čak i olimpizirati) jedan takav sport kakav je odbojka na pijesku je sam po sebi contardicto in adjecto – kad pogledate naslovnu fotku vidite zatvoreni (teniski) stadion s koga ne vidite ništa do sponzorske logotipe – dolje su vam ispred tek vrckaste guze natjecateljica (ajd dobro – i natjecatelja) koje ispadaju iz tangolikih gaćica i na čiju se znojnu i preplanulu kožu lijepi neugodni pijesak - i to je to!
  • 'odbojka na pijesku' se kod nas krivo prevodi i krivo provodi budući je izvorni naziv ovog sporta beach volleyball (odbojka na plaži!)
  • ubaciti odbojku na pijesku u stadion zatvorenog pogleda, sa teškom željezarijom i limarijom vam dođe otprilike kao i da rkljuš odigrate u Lisinskom... stoga se pijesak lako mogao posuti i po Žatici i trošak bi bio manji, logistika lakša, a dvorana ispunjenija, ali...
  • odbojka na pijesku je sport koji se igra na otvorenim prostorima uz plaže, gdje se takmičari miksaju s gledateljima i gdje nakon svakog takmičarskog dana kreće plaja-party do jutra, gdje imate mogućnost da se očešete uz koju znojnu guzu – ovo kod nas je prilično sterilni VIP turnir o kome ćemo “sve najbolje” saznati tek u tjednu iza u emisijama tipa “inmagazin”, “sve u 6”, “sve u 2”, “xyz faktor”, “5na5”, “2na2” ili kad već... a ako hoćete bar malo guštati u izvornom beach volleyballu onda ćete morati otići na terene uz Valamarove i Lagunine hotele, a ako hoćete osjetiti i gušte afterpartija... e tu ćete ipak malo i calenzi... pa ne'more baš sve zabadavu! Jel'tako? Tako je!

Kad nam  je dakle jasno da grandiozni porečki montažni stadion nećemo napuniti (samo) Porečanima (niti samo Istrijanima) ni da novčanicu od 10 € stavimo ispod svakog sjedala, onda se tek treba potruditi da prema vikendu sami i sve više majoriziramo situaciju bar onako prema van! Jer za vikend će biti raje ko za žminjski samanj! A ovo do tada – ta to i tako nitko ne pamti! Kamere se uključuju tek od petka! Eto sad baš (oko 23 sata) gledam zadnje vijesti na jednoj našoj TV i jedna od vijesti iz sporta (uz košarkaški play off i Rolland Garros) je i turnir graničara koji su na Jelacich platzu odigrali zagrebački mališani, a o našem majoru ni riječi?
Iako je za prvi put ulaz besplatan, mislim si gdje će se naplatiti taj novostvoreni rajski dug! Stari je marketinški štos skriven pod sloganom “prvi put besplatno” i ne želim se ni prisjetiti što sam sve pod tim mudroslovnim riječima isprobao, ali koliko me pamćenje služi – marketinška navlakuša vam i to uvijek naplati onaj “drugi” put!
Pitajući se koliki je porečki ulog u nagradnom fondu od 800.000 eurića, ni ne zamišljamo što još okolo ide u završni (ob)račun! Vjerujemo tek kako će druga (prihodovna) strana jednadžbe zadovoljiti one koji su između inih zasigurno dobrano (su)finacirali nagradni fond – o porečkoj privredi govorim! (Mislim, dobro, nije to baš privreda – to je više onako industrija smještaja i namještaja... ali tko plati ima se pravo i žaliti!)
A onaj poznati marketinški nenaplativ benefit (Ta slika je otišla u svijet! Da! I!) i tako potpada pod najjači hrvatski arhivirani marketinški slogan: 'Ko to more platit'? (Da se mene pita – ovo bi trebao biti i zavajk ostati naš trajni, čak i državni slogan, pogotovo ako se sjetim proteklog vikenda!)

Dugo nisam pisao – i bolje, rekli bi mnogi - pa mi je nešto slaba kondicija, stoga tek adio!
_____________
P.S. Ako još niste odlučili za koga ćete navijati na Porečkom majoru, onda bar navijajte da Peškera ne zasmrdi za vikend! (Na sreću to se preko TV-a  još ne osjeti!)

Nema komentara:

Objavi komentar