Betonizacija – to vam je ona pojava
koju svi u turizmu nastoje izbjeći, to je bjesomučno građene
hotela okruženih betoniranim površinama s minimumom živog
zelenila!
Borba za svaku zelenu površinu, stablo
list ili granu očitovala se nedavno i u Poreču kad djelatnica
zadužena za hortikulturno uređenje grada nije dopustila (uz
prijetnju tužbom) vatrogascima da odrežu jednu granu na pinji uz
gradsku kuću kako bi spasili mačku, a s druge strane otok Sv.
Nikola odmah preko puta, ostane bez pola svoje drvne mase i zelenih
površina!
Uz pitanje: možemo li zemlju s travom koja stoji unutar betoniranog bazena (u biti velikog betoniranog važa), zvati zelenom površinom!
Uz pitanje: možemo li zemlju s travom koja stoji unutar betoniranog bazena (u biti velikog betoniranog važa), zvati zelenom površinom!
Industrijska / gospodarska zona – to vam je u
posljednje vrijeme vrlo raširena pojava u Hrvatskoj koja je trebala
riješiti mnoge probleme malih sredina. Trebalo se njome napuniti
prazne budžete malih općina i potpuno riješiti nezaposlenost
lokalnog stanovništva. U izgradnji industrijskih zona naročito se
pazilo na infrastrukturu: pristupnost vodovodu, kanalizaciji,
telekomunikacijama, električnoj energiji i prometnoj povezanosti.
Industrijske zone u blizini malih
ruralnih sredina (npr. Labinci, Kaštelir, Višnjan, Kukci...)
trebale su naročito voditi računa o prometnoj povezanosti budući
se njihova veza sa Ipsilonom kao prometnom žilom kucavicom izdvajala
kao komparativna prednost za privrednike koji bi svoje pogone
otvarali u toj zoni.
Naravno ceste koje vode od Ipsilona do
npr. zone u Labincima bile su ranije predviđene tek za prometovanje
vozila čije međuosovinsko opterećenje ne prelazi 3,5 tona i išle
su praktički ljudima kroz korte, pa je bilo predviđeno da se gradi
obilaznica kako poslovni subjekti u zoni ne bi kršili propise budući
da vozila koja im dobavljaju sirovine, robu a i predmete poslovanja
(u zoni imamo salon i servis za prodaju vozila kao i servisnu stanicu
za popravak velikih vozila – kamiona, autobusa, radnih strojeva
isl.) i to obično preko Ipsilona.
Naravno sredstva za obilaznicu su se
istopila (mada su pametni ljudi već bili bezecirali parcele kojima
će ići obilaznica i kojima će cijena i ekonomska vrijednost
porasti, da se čak planiralo graditi i benzinsku postaju) i -
jednostavnije je rješenje bilo da se spomenutom cestom koja u uvijek
istim gabaritima ali još derutnija i oštećenija teče kroz selo -
stavi prometni znak koji odjednom dopušta da se istom cestom smiju
voziti i vozila čija osovinska masa iznosi i do 8 tona!
To su vjerojatno odobrili stručnjaci
koji za svoju stručnost dobiju plaću i koji shodno tome svojom
stručnošću i odgovaraju! (Postaviti znak upozorenja je najlakše - no je li to rješenje?)
Konformizam – to vam je onaj slučaj
kad cesta iz gornje priče čiji nastavak s Ipsilona ide na
prometnicu Vižinada – Poreč, između ostalog i zbog prometovanja
teških vozila, postane najgora i najnesigurnija cesta ne samo na
Poreštini, već i cijeloj Istri. To je cesta na kojoj imate toliko
udarnih rupa, neravnina, okrnjenih rubova, propalih dubokih bankina i skandaloznih krparija pogotovo na potezu od
Vižinade do Gedića, to je cesta na kojoj ljudi svako malo stradavaju i
ginu - čemu smo nažalost svjedočili i prije neki dan!
Istovremeno – svi mi koji se dnevno
vozimo tom prometnicom, upravo krajnjim licemjernim konformizmom smatramo činjenicu da
već danas opet izlaze službene osobe za održavanje cesta i
sprejevima po tko zna koji put tek označavaju nova mjesta koja
treba (do)krpati! Dok će istovremeno svaki hotel i veći trgovački centar u okolici imati i svoj rotor... i da se zna: asfalt nije beton! Ne, ne!
Nastavlja se...
Nastavlja se...
Nema komentara:
Objavi komentar